Úvodní strana > Krajské listy > Rychlostní čtyřpruh vede od hranic s Německem nyní až ke Kynšperku nad Ohří

 Rychlostní čtyřpruh vede od hranic s Německem nyní až ke Kynšperku nad Ohří

Rychlostní čtyřpruh vede od hranic s Německem nyní až ke Kynšperku nad Ohří
24. listopadu byl v Karlovarském kraji oficiálně otevřen další úsek plánované silnice R6 od křižovatky Y ke Kamennému dvoru. Nově dokončený úsek strategické silnice, která spojuje hraniční přechod Pomezí, Cheb a přes Sokolov a Karlovy Vary vede až do Prahy, měří necelých čtyři a půl kilometru. Nový úsek rychlostní komunikace tak prodloužil dosavadní čtyři proudy silnice od mimoúrovňového křížení u chebského Chlumečku až ke Kynšperku nad Ohří, čímž vznikla v kraji první rychlostní silnice o délce 11,5 kilometru.

"Náklady byly celkem 617 milionů korun, z toho 327 milionů šlo ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFŽP) a 290 milionů z Evropské investiční banky," uvedl Jaromír Pešek, ředitel firmy Stavby silnic a železnic Karlovy Vary, která stavbu prováděla. Vybudování nového úseku trvalo dva roky. Už loni byl částečně zpřístupněn pravý pruh silnice.

Po rychlostní silnici zatím zdarma

"Tato stavba začala v době, kdy byla zřízena karlovarská pobočka Ředitelství silnic a dálnic. Doufám, že budou navazovat další úseky," řekl Tomáš Kaas, šéf karlovarské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR, které bylo objednavatelem stavby. Dobrou zprávou pro řidiče z regionu je to, že zatím nebude provoz na rychlostní komunikaci zpoplatněn. "Rychlostní silnicí se stane v okamžiku kolaudace. V ten den zmizí ze značek oranžové přelepky. To může trvat přibližně tři týdny. Ale i potom bude jízda po silnici zdarma," ujistil Kaas. Určité výhrady jsou k ukončení úseku těsně před Kynšperkem. Terenní vlna, která na dokončený úsek navazuje bude možná v zimním období působit problémy. Na úzké komunikaci se totiž budou muset míjet kamiony.

Pokračování směrem na Karlovy Vary zatím nejisté

"Celý úsek silnice z Chebu, přes Karlovy Vary do Prahy má být podle slibu vlády v takzvané Bílé knize dokončen do roku 2010. Mám ale vážné obavy, zda to bude splněno. Vedení kraje společně s poslanci z našeho kraje se v poslanecké sněmovně snaží vyvíjet maximální tlak, aby se v budování rychlostní komunikace pokračovalo," uvedl hejtman Karlovarského kraje Josef Pavel. Ministerstvo dopravy se však k věci staví vyhýbavě. Poslanec parlamentu Miloš Patera potvrdil, že v rozpočtu SFŽP peníze na pokračování silnice nejsou. "Akce měla být příští rok financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury, ale ministerstva dopravy a financí ji dosud nepředala ke schválení vládě. Obdržel jsem výzvu od Regionálního stavebního sdružení Karlovarského kraje, které ve věci západního průtahu Karlovými Vary velice bije na poplach. Oslovil jsem premiéra Vladimíra Špidlu a ten mě ujistil, že vše bude tak, jak bylo naplánováno," dodal Patera.

"Předpokládám, že rychlostní průtah Karlovými Vary se na příští rok podaří finančně zajistit," řekl ministerský rada Alexandr Daniš. "Faktem je, že v tuto chvíli peníze zajištěny nejsou," konstatoval vicehejtman Jan Zborník.

Technické údaje nového úseku
  • Celková délka na silnici I/6: 4343,2 metru
  • Celková délka nových vedlejších cest: 2630 metrů
  • Celková délka větví křižovatky: 937 metrů
  • Celková délka mostů: 176,53 metru
  • Cena stavby: 617 milionů korun
  • Počet mostů: 4
Za stránku zodpovídá: Andrea Bocková
Datum vydání: 25.11.2003 0:00