Domů Aktuality Od 15. ledna 2021 začala registrace seniorů 80+ k očkování proti COVID-19. Kraj nabízí asistenční linku

Od 15. ledna 2021 začala registrace seniorů 80+ k očkování proti COVID-19. Kraj nabízí asistenční linku

​Od 15. ledna 2021 se mohou senioři starší 80 let registrovat v centrálním rezervačním systému státu. Prostřednictvím systému by jim měl být rezervován termín a místo provedení očkování. Karlovarský kraj chce usnadnit registraci lidem, kteří ne vždy mají přístup k internetu a potřebnou uživatelskou zkušenost, a zřídil proto asistenční linku 80+pro telefonickou pomoc s registrací. Zároveň se kraj obrací na rodiny seniorů, aby s registrací a dalším postupem pomohly.

Krajská asistenční linka pro pomoc s registrací na očkování pro seniory starší 80 let má telefonní číslo 607 600 017 (obvyklá cena volání podle tarifu) a bude v provozu denně od 8 do 18.00 hodin. „Senioři ve věku  80+ jsou velmi zranitelnou a rizikovou skupinou a my jim musíme co nejvíce zjednodušit přístup k očkování. V první řadě se s prosbou o pomoc obracíme na rodiny seniorů, jejich vnoučata, dcery a syny, kteří se orientují na internetu a zvládnou své babičky a dědečky i ostatní příbuzné starší 80 let do systému zaregistrovat, a poté jim zarezervovat termín a místo očkování. Pokud ale budou provádět senioři registraci sami, chceme jim být co nejvíce nápomocni. Proto kromě státní informační linky 1221, kde jsou k dispozici veškeré informace a pomoc s registrací, zřizujeme krajskou asistenční linku. Operátoři zodpovědí základní dotazy k vakcinaci a pomohou buď volajícího navést, aby registraci provedl sám, nebo mohou přímo zaregistrovat a upřesnit další postup,“ vysvětlil hejtman Petr Kulhánek.

Informace o vstupu do centrálního rezervačního systému, číslo krajské asistenční linky 80+ a další informace Karlovarský kraj zveřejní, obešle údaji také starosty obcí Karlovarského kraje, poskytovatele sociálních služeb, kteří pracují se seniory, letáky s telefonními čísly budou k dispozici na odběrových místech. Zároveň krajský úřad vyčlení z řad svých zaměstnanců operátory pro asistenční linku, podobně jako je tomu v případě zajištění chodu call centra pro objednávání odběrů.

Popis registrace do rezervačního systému:
1. V případě zájmu o očkování je nutné provést registraci do systému.
2. Na stránce https://crs.uzis.cz/ zadáte své, případně kontaktní (dcera, syn, jiný rodinný příslušník) telefonní číslo.
3. Obdržíte formou sms  PIN, který zadáte do systému (ověření telefonního čísla)
4. Nyní můžete vyplnit registrační formulář (jméno, příjmení, rodné číslo, zdravotní pojišťovna,
 adresa, e-mail, preferované očkovací místo, zdravotní stav)
5. Jakmile dokončíte vyplnění formuláře, klikněte na „odeslat žádost“.
6. Jestliže se zobrazí PIN 2 a možnost pokračovat v rezervačním systému (v novém okně),  pokračujte v rezervaci (znamená to, že  skupina 80+  je již na řadě).
7. Pokud ne, vyčkejte na obdržení PIN 2 na své telefonní číslo (může trvat i delší dobu). PIN bude doručen, jakmile bude schválená cílová skupina, do které spadáte.

Aktuálně probíhají úpravy systému pro řízení rezervací dle dostupných kapacit. Vyčkejte na SMS s výzvou v rezervaci.

Jestliže nemáte provedenou registraci, nebo jste neobdrželi novou “zvací" SMS s výzvou k rezervaci termínu, nemůžete se nyní rezervovat.

Pokud jste se již registrovali a obdrželi SMS s výzvou pro rezervaci termínu, vyplňte číslo pojištěnce a kód PIN 2 z obdržené SMS a pokračujte na rezervační stránku.Upozorňujeme, že v případě, že nevyplníte pravdivé informace, budete při očkování odmítnuti.

Pokud nevyplníte e-mail, nebude Vám doručeno potvrzení o registraci. Informace z potvrzení, které se Vám zobrazí po dokončení rezervace je nutné vytisknout nebo opsat.


Za stránku zodpovídá Mgr. Jana Pavlíková
Datum aktualizace 14. 1. 2021 - 16:49