Úvodní strana > Krajské listy > Rekonstrukce silnice mezi Karlovými Vary a Kyselkou skončila

 Rekonstrukce silnice mezi Karlovými Vary a Kyselkou skončila

dubina
Více než 220 milionů korun si vyžádala rozsáhlá rekonstrukce silnice druhé třídy z Karlových Varů do Kyselky. Silnici dlouhou 11 km využívá mimo jiné jako svou hlavní zásobovací komunikaci stáčírna karlovarských minerálních vod. Kvůli náročnosti terénu se rekonstrukce protáhla na 13 let.

Stav silnice se začal zhoršovat po roce 1990. Tehdy začal narůstat počet kamionů převážejích minerálku ze stáčírny v Kyselce. Komunikace vede členitým terénem mezi řekou Ohří a skalními masivy. Kvůli neúměrnému zatížení těždkými vozidly se začala trhat. "Stavební práce byly právě kvůli terénu velmi náročné. Podstatnou část cesty bylo nutné zpevňovat piloty. Na druhé straně se sanovaly skalní stěny. Proto byla akce tak drahá. To vše se odehrálo za provozu, který nebylo možné přerušit," vysvětlil první náměstek hejtmana Jan Zborník.

S rekonstrukcí prvních úseků od Kyselky směrem na Karlovy Vary se začalo v roce 1993. Tehdy měla financování na starost ještě okresní správa silnic a stavbu spolufinancovaly i Karlovarské minerální vody. Asi do roku 1996 se tu vynaložilo zhruba 35 milionů korun. Po vzniku Karlovarského kraje převzala financování nově vzniklá krajská správa silnic. Od roku 1996 do současnosti stály další etapy rekonstrukce zhruba 188 milionů korun. Na stavbu ale výrobci minerálek tentokrát nepřispívali.

Karlovarský kraj proto připravil na poslední čtyři etapy stavby od Dubiny do Karlových Varů projekt k žádosti o dotaci z Evropské unie v rámci Společného regionálního operačního programu. Žádost prošla a EU poskytla 75 procent z celkových nákladů představujících přibližně 99,6 milionu korun.
Za stránku zodpovídá: Andrea Bocková
Datum vydání: 16.11.2006 0:00