Úvodní strana > Krajský úřad > Odbory KÚ > Náplň hlavní činnosti odboru bezpečnosti a krizového řízení

 Náplň hlavní činnosti odboru bezpečnosti a krizového řízení

Odbor bezpečnosti a krizového řízení

  • Vykonává funkci tajemníka krizového štabu kraje: zajišťuje činnost  Krizového štábu Karlovarského kraje a jeho součinnost s Ústředním krizovým štábem  a krizovými štáby  obcí s rozšířenou působností,
  • Vykonává funkci tajemníka bezpečnostní rady kraje: zajišťuje činnost Bezpečnostní rady Karlovarského kraje a její součinnost s Bezpečnostní radou státu a bezpečnostními radami  obcí s rozšířenou působností,
  • Zajišťuje ochranu utajovaných informací a zvláštních skutečností, jejich evidenci, ukládání, skartaci a manipulaci, kontroluje dodržování zásad pro práci s nimi, plní další úkoly spojené s výkonem funkce bezpečnostního ředitele při ochraně utajovaných informací a zvláštních skutečností,
  • Zajišťuje administrativní, personální a  fyzickou bezpečnost, včetně informačního systému pro nakládání s utajovanými informacemi u krajského úřadu.

 

Oddělení krizového řízení

  • Podílí se na zabezpečení činnosti vyplývající ze zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších změn a doplnění, v oblasti financování jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí,
  • Připravuje financování opatření realizovaných při mimořádných událostech a krizových situacích včetně náhrad za omezení vlastnického práva, poskytnutí věcných prostředků a vykonání pracovní povinnosti a pracovní výpomoci, použití regulačních opatření, zpracovává návrh finančního rozpočtu k plnění opatření při mimořádných událostech a krizových situacích,
  • Připravuje podklady a  opatření k zajištění administrativní, personální,  fyzické bezpečnosti u krajského úřadu, zajišťuje  zpracování projektu fyzické bezpečnosti,
  • Podílí se na realizaci opatření vyhlášených při krizovém stavu, včetně hospodářských opatření při krizovém stavu,
  • Podílí se na organizaci integrovaného záchranného systému kraje,  ukládání pracovní povinnosti, výpomoci a poskytování věcných prostředků k řešení krizových situací, zahajuje a vede správní řízení při nesplnění těchto opatření vyhlášených na území kraje,
  • Zabezpečuje zpracování plánu akceschopnosti krajského úřadu,
  • Podílí se na obranném plánování kraje, zabezpečuje zpracování podkladů do Plánu obrany České republiky a Dílčího plánu obrany krajského úřadu, stanoví a realizuje opatření k zabezpečení mobilizace,
  • Plánuje opatření k vytvoření nezbytných podmínek pro zajištění životních potřeb obyvatel, fungování státní správy a samosprávy kraje a zabezpečení mobilizace ozbrojených sil za stavu ohrožení státu nebo válečného stavu,
  • Organizuje vyhodnocení objektů vyžadujících ochranu za stavu ohrožení státu nebo válečného stavu a navrhuje způsob jejího provedení, zabezpečuje podle požadavků obcí přípravu občanů k obraně státu,
  • Vede soubornou evidenci o určených věcných prostředcích a jejich vlastnících,  soubornou evidenci o fyzických osobách určených k pracovní povinnosti nebo pracovní výpomoci za stavu ohrožení státu a za válečného stavu, zabezpečuje přípravu občanů k obraně,
  • Podílí se na zabezpečení úkolů spojených s odvodním řízením, zajišťuje podklady pro vyžádání zproštění povinnosti nastoupit mimořádnou službu pro určené zaměstnance krajského úřadu po vyhlášení krizových stavů stav ohrožení státu a válečný stav,
  • Navrhuje finanční zabezpečení přípravy a řešení mimořádných událostí a krizových situací včetně náhrad za omezení vlastnického práva, poskytnutí věcných prostředků a vykonání pracovní povinnosti a pracovní výpomoci, podílí se na zpracování návrhu požadavku finančního zabezpečení integrovaného záchranného systému kraje,
  • Využívá informační systémy pro potřeby plnění úkolů kraje při zajišťování obrany státu a krizovém řízení, podílí se na sběru a aktualizaci dat pro krizové řízení,
  • Podílí se na přípravě nařízení kraje v oblasti požární ochrany a organizuje s HZS kraje požární ochranu za stavu ohrožení státu a válečného stavu,
  • Zpracovává v souvislosti s přípravou hospodářských opatření pro krizové stavy "Plán nezbytných dodávek Karlovarského kraje" a zabezpečuje nezbytné dodávky k uspokojení základních životních potřeb obyvatel kraje,
  • Uplatňuje požadavky na pokrytí nezajištěných dodávek u ústředních správních úřadů,
  • Navrhuje použití regulačních opatření a pohotovostních zásob, připravuje a organizuje způsob použití zásob pro humanitární pomoc, připravuje a podílí se na zavedení regulačních opatření na území kraje,
  • Kontroluje dodržování regulačních opatření, zahajuje a vede správní řízení při porušování regulačních opatření vyhlášených na území kraje, ukládá sankce,
  • Kontroluje v okruhu své působnosti přípravu a činnost realizovanou v rámci hospodářských opatření pro krizové stavy a to i v době před vyhlášením krizových stavů,   přijímá požadavky subjektů hospodářské mobilizace,
  • Zavádí a spravuje IS v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy a užívá další IS krizového řízení v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy,
  • Zpracovává v součinnosti se Správou státních hmotných rezerv návrhy na zkvalitnění systému hospodářských opatření pro krizové stavy, navrhuje obsah úkolů do hlavního zaměření hospodářských opatření  pro krizové stavy,
  • Organizuje činnosti Krizového štábu Karlovarského kraje a pracoviště pro činnost KŠ Karlovarského kraje, zpracovává a aktualizuje dokumentaci pro činnost orgánů krizového řízení kraje,
  • Zabezpečuje činnosti a plní úkoly související s organizačními opatřeními a přípravou jednání bezpečnostní rady a krizového štábu kraje, 
  • Je pracovištěm krizového řízení pro zajišťování připravenosti kraje na řešení krizových situací, součinnosti krajského úřadu s HZS kraje při zpracování krizového plánu kraje a koordinaci plnění úkolů krajského úřadu podle krizového plánu kraje.

 

Oddělení bezpečnosti a prevence

  • ​Mapuje a analyzuje bezpečnostní situaci v kraji, zajišťuje zpracování a aktualizaci bezpečnostní strategie kraje,
  • Koordinuje zpracování analytických, koncepčních a strategických dokumentů kraje, nebo jejich částí  v oblasti bezpečnosti,
  • Podílí se na zajištěmí spolupráce kraje s vládními kraji Chemnitz a Horní Franky v oblasti bezpečnosti,
  • Podílí se na přípravě materiálů  pro jednání orgánů kraje v oblasti bezpečnosti,
  • Připravuje a předkládá návrh rozpočtu oddělení a vede evidenci o jeho čerpání,
  • Stanovuje směry a zásady protidrogové politiky v rámci kraje,
  • Komplexně zajišťuje odbornou agendu ve výkonu protidrogové politiky kraje,
  • Podílí se na tvorbě, realizaci a vyhodnocování plnění koncepčních materiálů kraje z oblasti protidrogové politiky,
  • Vykonává funkci tajemníka Komise prevence kriminality, 
  • Koordinuje činnost subjektů působících v kraji v oblasti protidrogové politiky, poskytuje metodickou a konzultační činnost obcím a spolupracujícím subjektům v kraji,
  • Koordinuje činnost subjektů působících v kraji v oblasti protidrogové politiky a prevence kriminality, poskytuje metodickou a konzultační činnost obcím a spolupracujícím subjektům v kraji, 
  • Zpracovává výroční zprávu o realizaci protidrogové politiky kraje za příslušný rok,
  • Spolupracuje s ústředními orgány státní správy a s Radou vlády pro koordinaci protidrogové politiky a Radou vlády pro prevenci kriminality,
  • Vytváří a aktualizuje databázi subjektů působících v oblasti protidrogové politiky na úrovni kraje, 
  • V oblasti prevence kriminality spolupracuje se zástupci státní správy a samosprávy, s Republikovým výborem pro prevenci kriminality, s Policií ČR, s ostatními odbory krajského úřadu,
  • Manažer/koordinátor je kontaktní osobou pro MV ČR,
  • Podílí se na tvorbě, realizaci a vyhodnocování plnění koncepce prevence kriminality, protidrogové strategie a dalších koncepčních materiálů s krajskou působností, 
  • Sleduje koncepční materiály věcně příslušných resortů, koncepční materiály v oblasti prevence kriminality měst a obcí ležících na území kraje, koncepční materiály v oblasti bezpečnosti a prevence kriminality ostatních krajů, 
  • Předkládá návrhy na využití finančních prostředků k financování preventivních projektů,
  • Vykonává činnosti souvisejících s podáváním žádostí o dotace a  vyúčtováním v oblasti bezpečnosti a prevence,
  • Komplexně koordinuje a realizuje střednědobé projekty nebo programy oblasti bezpečnosti a prevence, 
  • Zajišťuje činnost odborných pracovních skupin pro prevenci kriminality a protidrogovou prevenci kraje, zajišťuje výměnu informací a zkušeností z praxe,
  • Iniciuje medializaci preventivních aktivit v kraji,
  • Poskytuje potřebné podklady pro uveřejnění projektových záměrů, průběhu realizace nebo výstupů projektů bezpečnosti a prevence,
  • Soustřeďuje potřebné informace o bezpečnosti a prevenci na webu kraje.


Oddělení ochrany areálu

  • ​Organizuje a zajišťuje ostrahu objektů (budov a areálu) krajského úřadu,
  • Zabezpečuje poskytování informací a bezpečnostní dohled nad pohybem osob v objektech krajského úřadu, řídí činnost recepcí,
  • Zajišťuje servisní a revizní práce na poplachových zabezpečovacích a tísňových systémech.
Za stránku zodpovídá: Ing. Libor Davídek
Datum poslední změny: 12.6.2019 9:39