Dotaz:
Vážení, s odkazem na § 13 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Vás žádáme o poskytnutí následujících informací týkajících se správy spisové služby u Vašeho úřadu.
(i) Máte zaveden systém řízení dokumentů a informací (spisové služby)? V případě, že ano, podle jakých standardů je takový systém zaveden (tj. např. podle NSESSS, MoReq2, MoReq 2010, ISO15489 a/nebo jiných standardů)?
(ii) Máte zavedenu funkci tzv. „records managera“ (osoby odpovědné za řízení systému správy dokumentů a spisové služby)? V případě, že ano, jedná se o kumulovanou funkci? Jaké je zařazení uvedené funkce ve Vaší organizační struktuře?
(iii) Provádíte audit systému spisové služby? V případě, že ano, v jaké frekvenci a podle jakých standardů je takový audit prováděn?
(iv) Vzděláváte Vaše pracovníky v oblasti správy dokumentů a spisové služby? V případě, že ano, jakým způsobem a v jakém rozsahu takové vzdělávání provádíte? V případě, že nikoliv, plánujete takové vzdělávání zavést?
Odpověď:
(i) Zatím ne, budeme mít NSESSS.
(ii) Ano, jde o kumulovanou funkci, která je zavedena v naší organizační struktuře – vedoucí organizačního oddělení
(iii) Audit neprovádíme, pouze metodické dohlídky dle potřeby.
(iv) Školení provádíme v rámci Vzdělávacího eGON centra Karlovarského kraje, školíme v rámci vstupního vzdělávání, nových verzí elektronické sližby, změn legislativy, e-lerning a manuály a návody na webu.