Domů Aktuality V Karlových Varech proběhl seminář věnovaný arabským zemím

V Karlových Varech proběhl seminář věnovaný arabským zemím

Karlovarská agentura rozvoje podnikání uspořádala v Krajské knihovně v Karlových Varech seminář s názvem „Arabský svět a obchodní příležitosti“. Akce se konala pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a náměstka hejtmana Karlovarského kraje Petra Navrátila.
Účastníky semináře, mezi kterými nechyběla velvyslankyně Maroka či obchodní radové z Alžíru a Kuvajtu, přivítal náměstek hejtmana Karlovarského kraje Petr Navrátil. „Jsem rád, že mohu být přítomen na semináři, který je věnovaný arabskému světu. Věřím, že zde zaznějí užitečné informace, které se pro mnohé stanou inspirací, a že se podaří navázat potřebné kontakty,“ uvedl Navrátil.

Po úvodním slovu následovalo představení jednotlivých arabských zemí z pohledu zastupitelských úřadů v České republice. Velvyslankyně Maroka Souriya Otmani představila Maroko jako moderní zemi s rozvíjejícím se hospodářstvím a otevřeným přístupem pro vzájemnou spolupráci.

O tom, jak se obchoduje s arabským světem, hovořil zástupce Ministerstva průmyslu a obchodu Petr Kulovaný. „Při kontaktech s arabskými zeměmi musíte respektovat místní zvyklosti. Velkou úlohu zde sehrává náboženství, které významným způsobem ovlivňuje veškeré obchodní styky. Arabové se modlí pětkrát denně, slaví posvátný měsíc ramadán apod.,“ uvedl Kulovaný s tím, že Česká republika nejvíce obchoduje se Spojenými arabskými emiráty, Saudskou Arábií, Egyptem, Alžírem a Marokem.

Propagaci českého lázeňství se pak věnovala Iveta Jakoubková z agentury CzechTourism. „V arabských zemích pořádáme nejrůznější workshopy a roadshow, na kterých prezentujeme české lázně. V tomto roce jsme byli například ve městech jako je Rijád, Jeddah nebo Dubaj. Kromě toho k nám také přijíždějí zástupci cestovních kanceláří, které seznamuje s produkty místních lázní. Výjimkou není ani lázeňský katalog, který vydáváme od roku 2005,“ upřesnila Jakoubková.

Arabská klientela si české lázně oblíbila zejména v posledních letech. „Arabové se vyznačují tím, že do lázní jezdí na dlouhodobé pobyty a ve větších skupinách. Největší zájem projevují o služby spojené s ortopedií, léčbou obezity a estetickou chirurgií,“ doplnila Jakoubková.

Na semináři dále zazněly příspěvky věnované příležitostem a rizikům v podnikání v arabském světě a hovořilo se také o předpokladech exportního úspěchu.
Za stránku zodpovídá Mgr. Veronika Svobodová
Datum aktualizace 27. 11. 2013 - 16:55