Domů Aktuality Po obnovené vlečce v Kyselce se opět sváží minerálka

Po obnovené vlečce v Kyselce se opět sváží minerálka

Slavnostní průjezd historické parní lokomotivy oficiálně zahájil dopravu na obnovené vlečce z Vojkovic do Kyselky. Vlečku, která byla patnáct let mimo provoz, zrekonstruovaly Karlovarské minerální vody Mattoni, a. s. za čtyři měsíce.

Firma si od obnovy vlečky slibuje především snížení počtu kamionů projíždějících úzkou silnicí v Kyselce. Vlaky by totiž měly ze stáčírny odvézt až třetinu produkce. „Přeprava po železnici ulehčí místní dopravě. Nižší počet těžkých vozidel v obci navíc sníží riziko další devastace lázní Kyselka,“ uvítal zprovoznění vlečky hejtman Josef Novotný. Společnost totiž slíbila, že historické budovy zrekonstruuje.

Vlečka se napojuje na celostátní dráhu v devět kilometrů vzdálených Vojkovicích, umožní kolejemi propojit výrobní závod a stáčírnu s meziskladem v Přerově. Celých 417 kilometrů tak náklad ujede po železnici. „Ročně díky této železnici klesne počet kamionů o 3 600. Možná to bude v budoucnu i více. To výrazně ulehčí silnicím v Karlovarském kraji i jinde. I když ze začátku vypadal projekt jako velmi složitý a v podstatě nereálný, jsem rád, že se nakonec vše podařilo,“ uvedl generální ředitel Karlovarských minerálních vod Alessandro Pasquale.

Kolik vlaků bude po vlečce z Kyselky jezdit, závisí podle ředitele Pasquala především na poptávce zákazníků. V hlavní sezoně by měly vlaky jezdit denně, jindy tři soupravy týdně.

Obnova trati začala před čtyřmi měsíci, první nákladní vlak po ní projel 15. srpna. Během rekonstrukce za deset milionů korun bylo vyměněno na 560 pražců a více než 800 metrů kolejnic.

Datum aktualizace 29. 8. 2012 - 08:04