Odbor finanční

Hlavní činnosti oddělení

Spolupracuje s organizacemi kraje a dalšími věcně příslušnými odbory na: 

  • vede účetnictví o vlastním hospodaření kraje
  • zpracovává stanovené účetní a finanční výkazy
  • vede centrální evidenci veškerých závazků a pohledávek kraje
  • na základě pokynů odborů účtuje o závazcích a zajišťuje jejich úhradu
  • na základě pokynů odborů vystavuje dod. faktury a účtuje o pohledávkách
  • účtuje o všech příjmech a výdajích kraje
  • zabezpečuje styk s peněžními ústavy
  • zpracovává statistické výkazy v návaznosti na výstupy z účetnictví
  • spolupracuje s odb. správa majetku a odb. vnitřních záležitoszí při zavádění majetku do účetní evidence kraje
  • koordinuje inventarizaci majetku, pohledávek a závazků kraje
  • odpovídá za podání daňových přiznání (DPH, DPPO)
  • provádí likvidaci cestovních příkazů zam. KÚ a členů zastupitelstva
  • zabezpečuje pokladní služby
  • zabezpečuje evidenci pokutových bloků
  • provádí finanční vypořádání kraje PO kraje a obcí kraje se SR
  • zabezpečuje zpracování výkazových dat kraje, obcí, DSO a PO a kontrolu sumářů za kraj celkem
  • zabezpečuje aktualizaci registru RARIS
  • zpracovává zprávy o hospodaření příspěvkových organizací kraje,
  • spolupracuje na kontrole efektivnosti hospodaření s finančními prostředky v oblasti organizací  zřizovaných krajem
  • hodnocení plnění rozpočtu kraje za organizace kraje
  • schvalování hospodářského výsledku organizace a jeho přídělů do fondů (případně návrhy na vypořádání ztrát organizace kraje)
  • vypracovávání odpisových plánů organizací kraje s oddělením účetní evidence
  • rozpočtových změnách v průběhu rozpočtového roku s oddělením rozpočtu
    a financování
  • připravuje a vyhodnocuje podklady pro financování organizací kraje v průběhu roku
  • ve vazbě na schválený a upravený rozpočet
  • zpracovává finanční vypořádání se státním rozpočtem za organizace kraje ve vazbě na závěrečný účet kraje
  • sestavení závěrečného účtu kraje a na finančním vypořádání se státním rozpočtem ČR v souladu s platnou legislativou
  • finanční plán jako základní podklad pro sestavování ročních rozpočtů kraje
  • zpracovává finanční plány organizací kraje
  • zpracování návrhů výše příspěvků na provoz organizacím kraje v součinnosti se zřizovatelskými odbory
  • poskytuje metodickou pomoc příspěvkovým organizacím a organizačním složkám kraje v oblasti ekonomiky
  • připravuje návrhy na opatření v případě zjištěných nedostatků při kontrolách výkazů organizací kraje
  • připravuje podklady pro jednání orgánů kraje
  • vede evidenci účetních výkazů organizací kraje a spolupodílí se na jejich kontrole
  • s oddělením rozpočtu a financování na kontrole efektivnosti hospodaření s finančními prostředky, včetně návrhů na opatření v případě zjištění nedostatků při kontrolách
  • v součinnosti s odborem legislativním, právním a správních agend Krajského úřadu Karlovarského kraje eviduje veřejné sbírky povolené krajem
  • eviduje nemovitý majetek ve vlastnictví kraje spravované krajským úřadem (v majetkovém modulu GINIS)
  • provádí fyzickou inventarizaci nemovitého majetku určeného pro potřeby Krajského úřadu
  • provádí ekonomické analýzy týkající se hospodaření příspěvkových organizací zřizovaných KK za pomoci programového vybavení Win Idea
  • zcela samostatně provádí kontrolu vyúčtování ukončených veřejných sbírek (Vyhl. 117/2001 Sb.)

  • sestavuje návrh rozpočtového výhledu dle zákona č. 25>0/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů
  • sestavuje návrh rozpočtu kraje
  • zabezpečuje hospodaření podle rozpočtu a kontrolu jeho čerpání
  • eviduje a realizuje schválená rozpočtová opatření
  • zpracovává finanční analýzy
  • řídí peněžní toky
  • zpracovává podklady pro přijetí úvěrů a zajišťuje jejich splátky ve spolupráci s oddělením účetní evidence, odborem majetkoprávním, případně s dalšími odbory
  • navrhuje finanční vztahy rozpočtu kraje k organizacím kraje, včetně kontroly jejich finančního hospodaření
  • zabezpečuje přenos informací z určené oblasti v rámci struktur vytvořených v rámci úřadu pro využívání strukturální pomoci EU a účastní se aktivně práce v těchto strukturách včetně nezbytně nutných finančních a účetních operací
  • pro rozhodnutí orgánů kraje spolupracuje s oddělením ekonomiky organizací kraje na návrhu rozpočtu na neinvestiční provozní náklady a investiční finanční prostředky u škol a školských zařízení, zřizovaných krajem
  • spolupracuje s oddělením ekonomiky organizací kraje na přípravě návrhů
    na opatření v případě zjištění nedostatků při kontrolách
  • zajišťuje metodickou pomoc školám v rámci rozpočtu a financování
  • přiděluje v souladu s platnou legislativou příspěvkovým organizacím kraje příspěvky na provoz včetně investičních finančních prostředků
  • spolupracuje s oddělením ekonomiky organizací kraje na kontrole efektivnosti hospodaření s finančními prostředky, včetně návrhů na opatření v případě zjištění nedostatků při kontrolách
  • zajišťuje metodickou pomoc příspěvkovým organizacím kraje v oblasti kultury v rámci rozpočtu a financování
  • přiděluje v souladu s platnou legislativou příspěvkovým organizacím Karlovarského kraje v oblasti dopravy příspěvky na provoz
  • spolupracuje s oddělením ekonomiky organizací kraje na kontrole efektivnosti hospodaření s finančními prostředky, včetně návrhů na opatření v případě zjištění nedostatků při kontrolách
  • zajišťuje metodickou pomoc v oblasti rozpočtu a financování
  • zabezpečuje financování na základě požadavků správců oblastí schváleného rozpočtu
  • v průběhu roku sleduje příjmy a výdaje z podnikatelské činnosti kraje (mimo rozpočet)
  • sleduje vývoj příjmů rozpočtu kraje
  • vykonává správu v rámci všeobecné pokladní správy
  • spolupracuje s jednotlivými odbory na kontrole účelového využívání dotací
    ze státního rozpočtu a státních fondů
  • poskytuje metodickou pomoc organizacím kraje a obcím v oblasti rozpočtu
    a financování
  • připravuje podklady pro jednání orgánů kraje
Za stránku zodpovídá Ing. Petr Klíček
Datum aktualizace 3. 8. 2023 - 10:37