Letos by přitom měly autobusy celkem ujet okolo sedmi milionů kilometrů. Kraj počítá s posílením linek z Ostrova do Nejdku a zpět a mezi Březovou u Sokolova a Rovnou. Posílení linky mezi Ostrovem a Nejdkem je důležité především pro dopravu lidí za prací. Z Nejdku se zase do Ostrova dopravují žáci studující na průmyslové škole či gymnáziu. Mezi Březovou a Rovnou jde o večerní spoj, který by měl umožnit lidem pracujícím převážně v Sokolově nebo Březové dostat se z práce domů. V letošním roce kraj uhradil na ztrátě z jízdného v autobusové dopravě okolo 124 milionů korun, o částce na rok 2009 se teprve bude jednat.
Objem ujetých kilometrů v železniční dopravě v rámci základní dopravní obslužnosti zůstane zřejmě v příštím roce podobný jako letos, kdy by vlaky Českých drah a soukromého dopravce Viamont měly ujet 2 miliony 665 tisíc kilometrů, na trolejbusovou dopravu v Mariánských Lázních připadne asi 12 tisíc kilometrů. Výše krajských dotací činila v tomto roce asi 176 milionů korun.
Seznam linek a spojů, tratí a vlaků zařazených do základní dopravní obslužnosti kraje je sestavován především s důrazem na přepravu obyvatel do zaměstnání, do škol, na dostupnost zdravotnických zařízení a úřadů.