Domů Aktuality Jakub Pánik: Hnutí ANO mohlo řidičům a D6 pomoci už dávno

Jakub Pánik: Hnutí ANO mohlo řidičům a D6 pomoci už dávno

Hnutí ANO v čele s kandidátkou na hejtmanku Janou Vildumetzovou přichází před krajskými volbami s návrhem, že kraj začne ze svého rozpočtu proplácet zdejším řidičům polovinu dálniční známky, aby ušetřili. A chce, aby se na přípravě i samotné stavbě dálnice D6 Karlovy Vary - Praha pracovalo sedm dní v týdnu, aby dálnice byla hotova dříve než v nyní plánovaných termínech 2025 nebo 2030.
​Déle než dva roky a už dvakrát se Karlovarský kraj v čele s bývalým hejtmanem Josefem Novotným snažil v poslanecké sněmovně prosadit zákonodárnou iniciativu kraje spočívající v zavedení levnějších krajských dálničních známek v hodnotě 300 korun. A to s cílem, aby motoristé ušetřili na krátkých úsecích, které využívají blízko svého bydliště, a zároveň aby neměli důvod objíždět dálnici po silnicích nižších tříd vedoucích skrz města a obce. „Bylo to ale právě ministerstvo dopravy vedené hnutím ANO, jež tento návrh jednoznačně nedoporučilo. Byl to právě poslanec hnutí ANO za Karlovarský kraj Roman Procházka, který jako jediný zákonodárce z našeho regionu hlasoval ve sněmovně pro zamítnutí krajských dálničních známek. I kvůli jeho postoji návrh této novely zákona o pozemních komunikacích těsně neprošel do druhého čtení,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Pánik. 

Připomněl, že Karlovarský kraj už několikrát žádal ministerstvo dopravy o zrušení zpoplatnění úseku D6 Karlovy Vary – Cheb. Města totiž mimo jiné nespojuje silnice I. třídy, kterou by mohli motoristé alternativně využívat. Ministerstvo dopravy tuto žádost zamítlo. Stejně tak zamítlo požadavek kraje na vyjmutí části D6 u Sokolova ze seznamu zpoplatněných úseků a nevyslyšelo argument, že jde prakticky o obchvat města.

„Proto současným návrhům hnutí ANO nerozumím a připadají mi velmi zvláštní. Nejde o návrhy samotné, ale o to, že je mohlo prostřednictvím svého ministra dopravy a poslanců vyřešit a ovlivnit už dávno. Příležitostí k tomu mělo několik. Za logičtější bych považoval, kdybychom místo zvláštních nabídek a zatěžování krajského rozpočtu spojili síly a na úrovni vlády a ministerstva dopravy prosadili zrušení zpoplatnění dálničního úseku Karlovy Vary – Cheb,“ navrhl Pánik.

Zdůraznil, že politická reprezentace kraje pro rychlejší postup výstavby D6 dělá maximum. Funkci koordinátora pro D6 plní poslankyně ČSSD Markéta Wernerová. Je v úzkém kontaktu se starosty měst a obcí na trase, setkává se s nimi každé dva měsíce, komunikuje s Ředitelstvím silnic a dálnic a vyjednává s jednotlivými ministerstvy například rychlejší výkup pozemků pod budoucí dálnicí.

„Premiérovi Bohuslavu Sobotkovi se podařilo při jednání s Evropskou komisí vyjednat, aby se u staveb na D6 nemusel opakovat zdlouhavý proces posuzování vlivu na životní prostředí EIA. Obchvat Lubence, Řevničova a propojka těchto obcí se tak začne stavět příští rok a do tří let budou úseky dokončeny. Přinesou řidičům zásadní zrychlení a zkrácení dojezdové doby,“ poznamenal hejtman Karlovarského Martin Havel.

Při jednáních s Ředitelstvím silnic a dálnic se mu podařilo prosadit rychlejší tempo dostavby D6 tak, aby po kompletně dokončené dálnici do metropole mohli motoristé jezdit v roce 2025 a ne až o čtyři roky později, jak uváděla Dopravní sektorová strategie.
Za stránku zodpovídá Jana Lukášová
Datum aktualizace 26. 8. 2016 - 13:31