Domů Aktuality Unikátní krajská fotobanka nabízí 900 fotografií, připravuje se videobanka

Unikátní krajská fotobanka nabízí 900 fotografií, připravuje se videobanka

Novináři, odborníci v cestovním ruchu i zájemci z řad veřejnosti mohou od roku 2009 využívat volně dostupnou internetovou fotobanku Karlovarského kraje. Fotografiemi v tiskové kvalitě do ní přispívají profesionální i amatérští fotografové.

Fotobanka v současnosti obsahuje 900 fotografií, které byly staženy více než 7 200krát a zobrazeny 136 000krát.

Lidé, kteří fotografie potřebují k doplnění propagačních materiálů nebo jako ilustrační záběry k novinovým článkům, je mohou stahovat bez registrace. Snímky jsou rozděleny do několika tematických okruhů, mezi nimiž nechybí příroda, lázeňství, kultura, památky apod. „Do konce roku 2012 bude KVPOINT rozšířen o další nové funkce, překlad do angličtiny a o více než 400 dalších profesionálních fotografií,“ uvedl hejtman Josef Novotný a dodal, že po zkušenostech s požadavky zahraničních televizních a filmových štábů vzniká také nová videobanka záběrů Karlovarského kraje, která opět umožní lepší propagaci Karlovarského kraje. Záběry z této připravované videobanky byly již použity v českém i zahraničním televizním vysílání. „Fotobanka i vznikající videobanka jsou velmi jednoduché a atraktivní nástroje, které nám pomáhají rozvíjet a udržovat popularitu destinace a zejména usnadnit informovanost potencionálních návštěvníků,“ dodala krajská radní Eva Valjentová.

Od začátku roku 2012 Karlovarský kraj také zahájil aktivity v rámci projektu Živý kraj. Projekt využívá veškeré možnosti k propagaci Karlovarského kraje jako excelentní turistické destinace. Základem bylo vytvoření značky (brandu) turistické destinace, která doplněná jednotným vizuálním stylem turisty upoutá a identifikuje Karlovarský kraj jako zajímavé místo pro trávení dovolené. „V současné době tedy kromě dokončování logomanuálu k nové značce, kterou velice kladně ohodnotila agentura CzechTourism i řada profesionálů v oboru, probíhá i tvorba nového atraktivního a uživatelsky přívětivého turistického portálu a realizace moderních videospotů, které poutavou formou představí Karlovarský kraj jako ideální místo pro domácí i zahraniční turisty,“ uvedl Petr Lněnička z firmy 2M STUDIO, které na projektu spolupracuje. Fotobanka Karlovarského kraje i připravovaná videobanka budou součástí připravovaného turistického portálu.

S chystanými kroky v oblasti propagace regionu byli seznámeni jak starostové měst a obcí, tak zástupci příspěvkových a neziskových organizací v kraji. „Ohlasy starostů jsou velmi kladné už proto, že například nový turistický portál propojí a zastřeší propagace jednotlivých měst, regionů a mikroregionů Karlovarského kraje. Současně se stane platformou pro spolupráci těchto subjektů,“ upřesnil hejtman. V rámci turistického portálu je navíc realizován i originálně koncipovaný kulturní kalendář, který bude propojovat jednotlivé kulturní instituce, infocentra i jednotlivé obce a bude navíc napojen na portál Kudy z nudy a informační a rezervační systém CzeCot.

Počet návštěvníků Karlovarského kraje stále narůstá. Celkový počet všech turistů a lázeňských hostů se zvýšil z 550 936 v roce 2000  na 703 143 v roce 2011. Počet přenocování se pak ve stejném období zvýšil z 3 771 341 v roce 2000 až na 4 352 630 v roce 2011. Nejpočetnější skupinu tvoří turisté z Německa, následují je Rusové a lidé z bývalých sovětských republik, za nimi jsou pak hosté z dalších evropských zemí.

Za stránku zodpovídá Mgr. Jana Pavlíková
Datum aktualizace 26. 9. 2012 - 07:44