Celkové předpokládané náklady projektu dosahují 117 milionů korun, z toho dotace z ROP Severozápad bude činit 92,5 procenta. „Karlovarský kraj se na předfinancování podílí částkou ve výši cca 108 milionů korun, stejně tak město Cheb přispěje necelými 9 miliony korun,“ uvedl hejtman Josef Novotný během slavnostního zahájení stavby.
Stavbu zrealizuje Sdružení firem Algon, a. s., Metrostav, a. s. a Báňská stavební společnost s r. o. Projekt vychází z varianty řazení autobusových stání pomocí objezdového středového šestiúhelníku, kolem nějž se soustředně rozkládají příjezdová a odjezdová stání MHD. Plocha před nádražím je propojena suchou cestou přístřeškem napojeným přímo na podloubí nádraží, kde se nachází hlavní proud lidí vystupujících z autobusů a z vlaků. V centrální budově najdou lidé infocentrum, úschovnu kol, občerstvení, ale své místo zde bude mít i provozní zázemí pro řidiče a dispečery. „Vznikne architektonicky odvážné a velmi zajímavé řešení terminálu. Do Chebu tím přichází závan mladé architektury,“ komentoval stavbu náměstek hejtmana Petr Navrátil.
Vjezd do terminálu je navržen přes křižovatku z ulice Dukelské. Parková úprava stávající vzrostlé zeleně, doplněná novou výsadbou, bude tvořit hlukovou a prachovou clonu vůči okolní zástavbě. „Současně se stavbou terminálu se počítá také s rekonstrukcí Žižkovy ulice, včetně křižovatky s Dukelskou ulicí,“ doplnil starosta Chebu Pavel Vanoušek.
Dopravní terminál by měl být hotov do konce roku 2012. Po trojici terminálů v Sokolově, Mariánských Lázních a v Chebu by měl v budoucnu přijít na řadu i podobný projekt v Karlových Varech.