Úvodní strana > Krajské listy > Na trati do Mariánských Lázní a Chebu bude jezdit Pendolino

 Na trati do Mariánských Lázní a Chebu bude jezdit Pendolino

Vlak
V neděli 11. prosince vstupuje v platnost nový jízdní řád pro rok 2012. České dráhy od té doby vypraví každou sobotu do Karlovarského kraje vlak SC Pendolino, které poprvé pojede 17. prosince na trase Bohumín - Praha - Plzeň do Mariánských Lázní, Chebu a Františkových Lázní.

Zpět se bude vracet v ten samý den. Jízdní doba např. z Plzně do Mariánských Lázní se zkrátí oproti klasickým rychlíkům o 20 minut, z Prahy do Chebu cca o 50 minut.

Podle ředitele Krajského centra osobní dopravy Vladimíra Omelky ujedou příští rok osobní vlaky ČD v Karlovarském kraji v rámci základní dopravní obslužnosti  asi 1, 9 milionu kilometrů, kromě toho ještě dalších 200 tisíc kilometrů mimo smlouvu s krajem. Denně vypraví České dráhy v Karlovarském kraji 255 regionálních vlaků a 32 rychlíků.

Cestující čeká kromě modernizovaných souprav i zdražení jízdného v souvislosti se zvýšením DPH. „Změna tarifu se bude týkat i regionální autobusové dopravy, protože kraj není ochoten nést náklady na opatření státu, tedy na zvýšení daně z přidané hodnoty. Bohužel, tento krok státu musí zaplatit cestující,“ uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Na základě rozhodnutí ministerstva dopravy nebudou ve stanici Kynžvart na trati Cheb – Plzeň stavět rychlíky, jen první ranní a poslední večerní. „Opakovaně jsem o tom jednal s ministerstvem dopravy, ale nebylo nám vyhověno, lidé tedy budou muset využít osobní vlaky, případně autobusy,“ dodal Navrátil.

Zásadní změna v komfortu cestování čeká od podzimu 2012 cestující na páteřní trase z Mariánských Lázní přes Cheb do Karlových Varů. České dráhy obdrží 6 nových motorových souprav PESA a začnou je postupně nasazovat na další linky. Jednotky se pořizují s přispěním Regionálního operačního programu. Výhodou motorových jednotek je jejich flexibilita a možnost provozu nejen na páteřní elektrifikované trati, ale také na dalších tratích v regionu, především na Krušnohorských lokálkách. Díky tomu je otevřena možnost pro jejich využití například na přímých spojích z krajského města do okrajových oblastí regionu mimo hlavní trať a dopravní špičku, například o víkendech, kdy je menší potřeba souprav na spojích páteřních tratích a větší potřeba např. na horských regionálních tratí.

V Karlovarském kraji objednává regionální dopravu Karlovarský kraj a jízdní řád se připravuje ve spolupráci s Koordinátorem integrované dopravy Karlovarského kraje.

Za stránku zodpovídá: Jana Pavlíková
Datum vydání: 30.11.2011 0:00